FAQ

Vlot starten met elektronisch attesteren in CareConnect Dentist

De sessies van de webinar over eAttest zijn achter de rug.

Herbekijk hier de opname van deze webinar (55:09).
Download hier de presentatie (pdf) van deze webinar.


De Praktische Weetjes rond de boekhouding die in deze webinar aan bod kwamen, zijn uitgewerkt in een aparte FAQ eAttest : Hoe een elektronisch getuigschrift wijzigen.

 

Veel succes bij het gebruik van deze nieuwe functionaliteit!

 

Uw CareConnect Dentist team

 

Overzicht

Situatie 1
Hoe wijzig ik de betaalwijze van een elektronisch getuigschrift?

Situatie 2
Hoe wijzig ik het afgerekende bedrag?

Situatie 3
Hoe helpt CareConnect mij verder, wanneer elektronisch getuigschrift niet functioneert?

Situatie 4
Hoe een elektronisch getuigschrift annuleren?


Situatie 1 - Hoe wijzig ik de betaalwijze van een elektronisch getuigschrift?

U merkt na het afrekenen van een elektronisch getuigschrift op, dat de betaalwijze niet correct is. In dat geval volstaat het om de boeking van de betaling aan te passen. Volg hiervoor de volgende stappen :

  1. Ga naar menu : PATIËNTDOSSIER – Afrekening - Saldo
    Selecteer Alle boekingen

  2. Selecteer de boeking met de betaling. In dit voorbeeld gaan we een contante betaling wijzigen naar een bancontact betaling. De boekingslijn bevat in de kolom Boek het woord KALL of K met de initialen van de tandarts.
    Indien de boekingslijn initieel een bancontact betaling was, dan zal in de kolom Boek het woord DV staan, met in de kolom Opmerking de vermelding 'Betaling via bancontact'.



  3. Klik op Wijzigen - Betalingswijze



  4. Selecteer de gewenste betalinswijze + bevestig met OK



  5. De boeking wordt aangepast. Indien nodig wordt een correctiegetuigschrift afgeprint om aan de transparantiewet te voldoen. 

Top

 

Situatie 2 - Hoe wijzig ik het afgerekende bedrag?

U merkt na het afrekenen van een elektronisch getuigschrift op, dat het afgerekende bedrag niet correct is. In dat geval volstaat het om de boeking van de betaling te annuleren, het juiste bedrag als voorschot af te rekenen, de beide boekingen met elkaar af te punten. Volg hiervoor de volgende stappen :

  1. Ga naar menu : PATIËNTDOSSIER – Afrekening - Saldo 
    Selecteer Alle boekingen

  2. Selecteer de boeking met de betaling. In dit voorbeeld gaan we een bedrag wijzigen dat contant werd afgerekend. De boekingslijn bevat in de kolom Boek het woord KALL of K met de initialen van de tandarts
    Indien de boekingslijn initieel een bancontact betaling was, dan zal in de kolom Boek het woord DV staan, met in de kolom Opmerking de vermelding 'Betaling via bancontact'.



  3. Klik op Annulatie 
    Een correctiegetuigschrift wordt afgedrukt indien nodig. In het huidige voorbeeld krijgt de patiënt een openstaand saldo van het geannuleerde bedrag.



  4. Ga naar het afrekenscherm via menu : PATIËNTDOSSIER - Afrekening - Afrekenen (F7) 

  5. Indien het saldo vermeld staat in 'Nu in rekening te brengen saldo', dan moet dit eerst verwijderd worden uit de afrekening via de knop Saldo in het menu.



  6. Klik op Voorschot



  7. Geef het correcte bedrag in en bevestig met OK



  8. Selecteer de juiste betaalwijze en klik op Verwerken



    Het verwerkte voorschot komt in het saldo van de patiënt. Er wordt indien nodig een papieren getuigschrift afgedrukt om te voldoen aan de transparantiewet.

  9. Ga naar menu : PATIËNTDOSSIER – Afrekening - Saldo
    Selecteer Alle boekingen + klik op Afpunten



  10. Selecteer de boekinslijnen van de Factuur (FV) en van de nieuwe betaling en bevestig met OK



  11. Een correctieboeking wordt uitgevoerd. Bevestig dat de omzet wordt aangepast.

Top 

 

Situatie 3 - Hoe helpt CareConnect mij verder, wanneer elektronisch getuigschrift niet functioneert?

Wanneer het aanmaken van het elektronische getuigschrift faalt door een technische storing, of door een weigering van de mutualiteit, dan zal CareConnect je de keuze geven om  :

  • ofwel een papieren getuigschrift te maken
  • ofwel terug te keren naar de afrekening + geen getuigschrift op te maken

Als je kiest voor papieren getuigschrift, wordt alles netjes verwerkt en afgeboekt op de klassieke methode. Gebruik je een getuigschriftenprinter, dan komt er een papieren getuigschrift uit de printer gerold. Wie de getuigschriften schrijft, moet hier zelf een getuigschrift schrijven.

Kies je er echter voor om terug te keren naar de afrekening dan bestaan volgende 2 situaties :

  • Betaling is cash
    De betaling wordt niet geregistreerd. CareConnect geeft de melding om het betaalde geld terug aan de patiënt te geven. De mogelijkheid wordt geboden om nog correcties uit te voeren in het afrekenscherm, dit kan nadien opnieuw afrekend worden.



  • Betaling is via bankterminal
    De betaling wordt wel geregistreerd als voorschot bij de patiënt. Is de betaling nog niet gebeurd? Annuleer dan dit voorschot via het saldo van de patiënt.
    Is de betaling wel al gebeurd, dan kan bij de volgende afrekening van deze patiënt dit voorschot opgenomen worden.

Top

 

Situatie 4 - Hoe een elektronisch getuigschrift annuleren?

Annulatie van een elektronisch getuigschrift verloopt gelijkaardig zoals dat van een klassiek papieren getuigschrift. Hou er wel rekening mee dat de mutualiteit om een motivatie vraagt, waarom je het elektronisch getuigschrift annuleert. Grosso modo zijn de belangrijkste redenen om te annuleren :

  • Getuigschrift bevat foute prestaties (nomenclatuurnr, tandnr, ...)
  • Getuigschrift bevat foute behandelaar 
  • Getuigschrift opgemaakt voor de verkeerde patiënt

Hoe ga je te werk?

  1. Ga naar menu : PATIËNTDOSSIER – Saldo
    Selecteer Alle boekingen

  2. Selecteer de juiste boeking van de Factuur van het getuigschrift (vermelding FV)



  3. Klik op Annulatie 
    Een correctiegetuigschrift wordt afgedrukt indien nodig.

  4. Let op : de betalingsboeking (in dit voorbeeld met vermelding KALL of K met initialen van de behandelaar) wordt niet automatisch geannuleerd.
    De betaling blijft als beschikbaar saldo voor de patiënt, maar kan (indien gewenst) apart geannuleerd worden.

Top

Voor vele tandartsen is e-mail een zeer vaak gebruikt medium voor hun dagelijkse communicatie met patiënten. Voor de communicatie met uw collega’s raden we aan om zo veel mogelijk gebruik te maken van eHealthberichten.

Enkele voordelen :

  • U kan de e-mail direct linken aan de bijhorende patiëntfiche
  • Met één klik kan u de beelden in bijlage toevoegen aan Historiek Beelden of aan de Mediadent beelden van deze patiënt

Voor een correcte configuratie van uw e-mail, lees meer op 

 -> deze infopagina.

1. Ga naar PRAKTIJKBEHEER en klik daar op Nieuw model > Document recall/filter (of E-mail recall/filter)

2. Kies het soort model dat u wilt maken Filter en geef een naam aan het model en klik op Aanmaken.

 

3. Stel de inhoud van het bericht op en klik tot slot op DOCUMENT > Opslaan

 

Tip : via het rechterpaneel kan u werken met velden. Een veld is een variabel gegeven (zoals "Voornaam patiënt") dat wordt ingevuld op basis van de patiënt die momenteel openstaat in uw software.

  • Kies “Campagnes” op de startpagina

  • Kies een titel voor uw campagne

  • Welke media wilt u gebruiken? Email of SMS?

  • Eenmalige of terugkerende campagne?

  • Criterium: Kies "Patiënten die een afspraak hebben tijdens de opgegeven periode"

 

  • Schrijf uw bericht

  • Overzicht van uw campagne + creatie

  • Uw bevestiging

  • Verzenden van uw campagne

 

 Voor meer info verwijzen we jullie graag door naar de blog van Progenda --> https://blog.progenda.eu/nl/hoe-verstuur-ik-een-e-mail-of-sms-naar-een-groep-patienten-campagnes/

Wens je een eigengemaakte brief, email of sms te versturen naar een selectie van je patiënten? Of wil je een gefilterde patiëntenlijst maken?

Haal dan je inspiratie uit deze FAQ !

Enkele mogelijkheden :

1- de online webinar van 23/03/2020 

2- volg stap-voor-stap één van de twee volgende handleidingen 

 

Hoe een filterbrief, -email of -sms opstellen

Hiervoor zijn 2 bouwstenen nodig :

  1. opstellen van het zoekcriterium
    Vb : alle patiënten die sinds 01/01/2019 zijn geweest
  2. opstellen van het model voor brief/email/sms

Om uiteindelijk het bericht te verzenden/af te printen voor je geselecteerd patiëntenlijst.

 Download de handleiding

 

Hoe een zelfgedefinieerde patiëntenlijst maken

Ook hiervoor zijn 2 bouwstenen nodig :

  1. opstellen van het zoekcriterium 
    Vb : alle patiënten die sinds 01/01/2019 zijn geweest
  2. opstellen van de layout van de lijst 
    Vb : naam, geboortedatum, laatste consultatie

Om uiteindelijk de lijst op te maken.

 Download de handleiding

 

 

In de CareConnect agenda is het mogelijk om per dag (en indien gewenst per behandelaar) een SMS te versturen naar alle patiënten die dan een afspraak hebben. Hoe dat in zijn werk gaat, leest u hieronder.

Online webinar van 24/03/2020 :

 Tip: wilt u graag automatische annulatiebevestigingen, afspraakbevestigingen en afspraakherinneringen versturen via mail en/of SMS? Dit kan via Progenda, de online agenda die wij aanbieden. Neem gerust vrijblijvend contact op met uw vertegenwoordiger om te bekijken of online agenda voor uw praktijk een meerwaarde kan bieden.

SMS'en versturen in 5 stappen

1. Zorg dat uw CareConnect Dentist geconfigureerd is om SMS'en te versturen. >> Klik hier om te lezen hoe u dit doet. <<

2. Klik rechts op de dag om een SMS te sturen naar alle patiënten met een GSM-nummer en met een afspraak op die dag:

Wilt u enkel een SMS versturen naar de patiënten van een bepaalde behandelaar? Klik dan rechts op de initialen van de behandelaar:

3. Selecteer het model dat u wilt gebruiken en klik op Openen. Hebt u nog geen model? >> Klik dan hier om te lezen hoe u dat doet. <<

4. U krijgt een lijst te zien van alle patiënten waarvan het GSM-nummer gekend is in CareConnect. Indien gewenst, kan u bij bepaalde patiënten aangeven dat u geen SMS wil versturen door het vakje aan de linkerkant uit te vinken. Selecteer een patiënt om een voorbeeld te krijgen van de SMS die verstuurd zal worden.

5. Klik tot slot op Sms'en versturen om een SMS te versturen naar alle aangevinkte patiënten in de lijst.

 

Met de communicatiemodule kan u heel vlot een verwijsbrief opstellen en versturen naar een collega of ziekenhuis. Hieronder leest u hoe u dit het best doet.

Online webinar van 25/03/2020

Stap 1

Zorg ervoor dat u een model gebruikt om te vermijden dat u steeds dezelfde tekst en gegevens moet typen.

>> Klik hier voor meer info over modellen in CareConnect <<

Tip: Maak een favoriet van de modellen die u frequent gebruikt. Dan kan u vanuit het communicatievenster in één klik een brief of bericht laden voor de actieve patiënt. 
>> Klik hier voor meer info over het werken met favorieten <<

Stap 2

Klik op de knop Nieuwe communicatie (onder COMMUNICATIE in het hoofdvenster van CareConnect of onder START in het communicatievenster) en selecteer het gewenste model.

Tip: Laat het communicatievenster openstaan terwijl u verder werkt in CareConnect, zoals u bijvoorbeeld ook doet met een apart mailprogramma. U hoeft dan niet telkens de communicatiemodule te starten telkens wanneer u een nieuw bericht wil versturen. Dit biedt bovendien het voordeel dat u via favorieten de gewenste communicatie met één klik kan laden:

Stap 3

Vul indien nodig de inhoud van het bericht aan en selecteer de bestemmeling.

Tip 1: We raden aan om, waar mogelijk, te communiceren met uw collega's via de beveiligde eHealthbox
>> Klik hier voor meer info over eHealthbox in CareConnect << 

Tip 2: U kan ook eHealthbox berichten versturen naar een arts in een ziekenhuis. Ook hierover vindt u meer info via bovenstaande link. 

Stap 4

Klik op Verzenden. Het bericht wordt verstuurd en wordt automatisch bewaard in de patiëntfiche onder Historiek Communicatie (F11).

 

  • via Instellingen > Website > Tekst bij het selecteren van het afspraaktype

 

Voor meer info verwijzen we jullie graag door naar de blog van Progenda --> https://blog.progenda.eu/nl/

 

 

  • via Instellingen > Website > Instructies op de startpagina

 

Voor meer info verwijzen we jullie graag door naar de blog van Progenda --> https://blog.progenda.eu/nl/hoe-bijkomende-informatie-of-instructies-toevoegen-aan-de-onthaalpagina-van-uw-progendawebsite/

Pages