Nieuw in CareConnect Dentist 3.0.33

3.0.33.0 banner

Samenvatting

  • De telematicapremie assistent werd bijgewerkt voor de premiejaren 2021 en 2022. 
  • Het berichtencentrum werd herwerkt om het geheugengebruik van het programma te optimaliseren.
  • Vanaf nu kan je een eHealth bericht naar een ziekenhuisdienst versturen. 
  • Verder werden er nog 2 diverse verbeteringen aangebracht doorheen het programma.

Tips van de helpdesk

  • Vóór het uitvoeren van een update, neemt u best een volledige back-up van uw CareConnect programma.

Bijgewerkte telematicapremie assistent

Om het gebruik van de eHealth diensten te stimuleren riep het RIZIV de telematicapremie in het leven. Deze premie is een forfaitair bedrag van 800 euro waarvoor je als tandarts jaarlijks in aanmerking komt wanneer je voldoet aan bepaalde voorwaarden met betrekking tot het gebruik van verschillende eHealth diensten. De telematica assistent biedt je een overzicht waarmee je in één oogopslag ziet welke criteria je behaald hebt.

Tip: De telematicapremie voor het jaar 2020 kan nog aangevraagd worden t.e.m. 31 december 2021 via MyRiziv. Over enkele criteria was nog onduidelijkheid bij het bijwerken van de telematicapremie assistent. Daarom raden we aan om steeds zoveel mogelijk gebruik te maken van de aanwezige eHealth diensten in CareConnect.

Herwerking berichtencentrum voor een geoptimaliseerd geheugengebruik

Deze wijzigingen waren ook al beschikbaar in versie 3.0.32.0 van CareConnect Dentist.

Bij intensief gebruik van de communicatiemodule en een grote hoeveelheid mails konden er problemen opduiken gerelateerd aan het geheugengebruik van het programma. Hiervoor werd het berichtencentrum herwerkt zodat het geheugengebruik van het berichtencentrum sterk geoptimaliseerd is.

De meeste functionaliteiten van het berichtencentrum zijn onveranderd, maar deze herwerking brengt toch enkele belangrijke functionele wijzigingen mee:

  • Zoeken in een map gebeurt nu via een kolomfilter. Zo kan je gericht zoeken op bv. een woord in het onderwerp of op de afzender van het bericht.
  • Per gebruiker kan je kiezen of je de eerste woorden van een bericht wil zien in de berichtenlijst. Hiervoor gebruik je de knop Voorbeeld van bericht in het menu BEELD.
  • De berichten worden niet meer gegroepeerd op datum van ontvangst.
  • Heb je een map met meer dan 100 berichten? Dan zullen de berichten in groepen van 100 geladen worden, telkens wanneer je naar beneden scrollt.
  • De map "Verwijderde items" kan je in één klik leegmaken door rechts te klikken op deze map.
  • Opgelost: een toegekende categorie aan een bericht kon niet meer verwijderd worden.

Een eHealth bericht versturen naar een ziekenhuisdienst

Een eHealth bericht kan je vanaf nu verzenden naar een departement binnen een ziekenhuis. Wanneer je een nieuw bericht opstelt, kan je via de knop ‘Aan’ > Contacten > eHealth zoeken naar de gewenste ziekenhuisdienst bv. “mond-, kaak-, en aangezichtschirurgie” of “stomatologie”.

Tip: de werkwijze rond eHealthbox kan verschillen per ziekenhuis. Daarom raden we aan om de ziekenhuisdienst telefonisch te contacteren als je voor het eerst met hen communiceert via eHealthbox. Zo ben je zeker dat alle info bij de juiste persoon of dienst is toegekomen.

Diverse verbeteringen

  • De layout van het bewijsstuk op DL formaat is aangepast zodat er tot 9 behandelingen kunnen afgedrukt worden op slechts 1 papiertje.
  • Opgelost: uitzonderlijk kon CareConnect onverwacht afsluiten bij het snel wisselen tussen patiënten terwijl de eGMD-houder opvraging nog lopende was.