Samenvatting
Tips van de helpdesk
- Vóór het uitvoeren van een update, neemt u best een volledige back-up van uw CareConnect programma.
- Meer informatie over de nieuwste versie van CareConnect Dentist vindt u zoals altijd terug in de rubriek Nieuwigheden van de Help (F1) van CareConnect.
Geüpdatete telematicapremie assistent
Het RIZIV publiceerde op 12 juli 2023 de vernieuwde criteria om de telematicapremie te behalen. Om jullie te ondersteunen, werden deze wijzigingen ook doorgevoerd in de telematicapremie assistent in CareConnect. Volgende wijzigingen werden doorgevoerd:
- Vier van de vijf criteria dienen behaald te worden, waarvan drie verplichte. De verplichte criteria zijn verzekerbaarheid, eTar en elektronisch attesteren. eGMD-houder en eHealthbox vormen de twee optionele criteria.
- De versoepelde criteria zijn niet langer van toepassing op iedereen die de premie nog nooit behaalde. Enkel stagiair(e)s kunnen nog genieten van versoepelde criteria.
- De verzekerbaarheid, eTar en eGMD-houder dien je vijf keer op te halen in minstens zes verschillende kalendermaanden (in plaats van één keer in zes verschillende kalendermaanden).
- Het criterium 'elektronisch attesteren' (eAttest en eFact) werd versoepeld. In plaats van 60% van de behandelingen elektronisch te attesteren, dien je dit nu nog te doen voor 50% van de behandelingen.
Meer weten over de telematicapremie? Lees dan hier onze uitgebreide blog of bekijk de vernieuwde criteria op de RIZIV-website.
Nieuwe toevoegingen voor een efficiëntere werkwijze
Wissel vlot tussen een lijst van betalingen en het openstaande saldo van een specifieke patiënt door te dubbelklikken op de naam of lijn van een bepaalde patiënt in een betalingsoverzicht. Deze actie opent het saldo van deze patiënt. Via een terug-knop in het saldo van de patiënt kom je vlot terug in de algemene lijst terecht. Dit zal mogelijk zijn vanuit de lijsten 'Betalingen' en 'Saldo's'.
De leeftijd van een patiënt wordt vanaf nu in aantal jaar en maanden weergegeven. Dit kan nuttig zijn om een keuze te maken bij het inplannen van terugbetaalbare behandelingen tot een bepaalde leeftijd. Indien de patiënt nog maar enkele maanden terugbetaald kan worden, kan je die behandeling vroeger proberen inplannen. Omgekeerd kan je ook de keuze maken om een bepaalde behandeling nog enkele maanden uit te stellen omdat de patiënt bijna de leeftijd voor terugbetaling bereikt heeft.
Kennisgeving omtrent het verwerken van gebruikersgegevens
Bij het opstarten van CareConnect zullen vanaf nu bijkomende gebruikersgegevens verwerkt worden (bv. RIZIV-nummer, type gebruiker, instellingen rond eHealth, eFact en eAttest, enz.). Deze gegevens zullen gebruikt worden voor twee doelstellingen. Enerzijds is dit vereist om te kunnen omschakelen naar een nieuwe abonnement-structuur vanaf 2024. Daarnaast zullen deze gegevens ook gebruikt worden voor het verbeteren van support en productevolutie. Deze gegevens werden overlopen en goedgekeurd door een privacy-specialist om te garanderen dat hier enkel gegevens worden opgehaald voor deze doeleinden en beperkt zijn tot wat noodzakelijk is.
Diverse verbeteringen:
- Heb je een vraag voor de CM? De link met de juiste contactgegevens per CM-regio vind je via de banner in het scherm met het overzicht van de mutualiteiten (praktijkbeheer > mutualiteiten).
- Bij ortho werd het woord 'activatie' vervangen door 'controle'.
- De beperking om tot maximaal 180 dagen uit te sluiten bij het berekenen van de recall werd opgeheven. Sluit vanaf nu tot en met 999 dagen uit voor de recall.
- Er zal een melding getoond worden als er 20 boekjaren zijn in CareConnect. Die melding herinnert jou eraan om samen met de helpdesk de 10 eerste boekjaren te archiveren, zodat je vlot het volgende boekjaar kan aanmaken.
- Bij het falen van de afsluiting van het 20e boekjaar of de creatie van het 21e boekjaar, wordt er een duidelijke melding getoond waarom dit niet kan. Contacteer in dit geval de helpdesk om de oudste 10 boekjaren te archiveren.
- Opgelost: De inhoud van de kolom 'Materiaal' in historiek behandelingen zal niet langer verplaatst worden naar de kolom 'Opmerking' bij het versturen van ortho activaties naar het afrekenvenster.
- Opgelost: Bij het wijzigingen van de volgorde van de afspraakcategorieën, zal de geselecteerde categorie vanaf nu geselecteerd blijven na een klik op "Omhoog" of "Omlaag".
- Opgelost: Er worden terug één getuigschrift aangemaakt bij het attesteren van twee protheses (boven en onder) voor overleden patiënten.
- Opgelost: Bij het updaten van de tarieven van een prijslijst o.b.v. de conventietarieven kon het gebeuren dat niet alle prijzen aangepast werden. Dit loopt vanaf nu terug goed.
- Opgelost: De problemen met de velden <<PVNAAM>> en <<PNAAM>> in de titel van een bericht zijn opgelost. Deze velden worden nu goed ingevuld als je gebruik maakt van een model.
- Opgelost: Bij het gebruik van de wachtkamermodule en de optie om een code naar de afrekening te sturen bij afwezigheid, wordt deze code terug toegevoegd aan het afrekenscherm van de correcte patiënt.
- Opgelost: Na het klikken op 'Klaar voor verwerken' zal de melding 'De afrekening werd ondertussen gewijzigd door een andere gebruiker' niet langer onterecht getoond worden.
Heeft u nog vragen, dan helpen we u graag verder via onze Helpdesk. Tip: Stel uw vraag via een Helpdesk ticket via de Helpdesk link die u links onderaan CareConnect terugvindt.