FAQ

Een boekjaarafsluiting bestaat uit twee stappen.

 

Stap 1

  • Aan het einde van het lopende boekjaar (2022)
  • Doe een definitieve afsluiting van het vorige boekjaar (2021)
  • Volg simpelweg de instructies bij het opstarten van CareConnect Dentist als supervisor

 

Stap 2

  • Aan het begin van het nieuwe boekjaar (2023)
  • Doe een voorlopige afsluiting van het afgelopen boekjaar (2022) + aanmaken nieuw boekjaar (2023)
  • Volg simpelweg de instructies bij het opstarten van CareConnect Dentist als supervisor.

 

Video

Bekijk hier het instructiefilmpje (1:08)

 

Tips van de helpdesk

1- Deze stappen kunnen enkel door een supervisor uitgevoerd worden. Vaak is dit de hoofdtandarts of de praktijkverantwoordelijke die met de boekhouding kan werken.

2- Wanneer je de onderstaande melding ziet, aarzel niet om de boekjaarafsluiting ook direct uit te voeren. Je hoeft niet te wachten tot het jaar helemaal om is. 

3- Als je in Boekhouding teruggaat naar het vorige boekjaar en je merkt dat in het tabblad Boekhouding, paneel Boekjaar alle opties grijs zijn, betekent dit dat u het vorige jaar al definitief hebt afgesloten.

 

Wil je graag meer details over de wijzigingen voor Mondhygiënisten (vanaf 1 okt 2022) ?

  1. Herbekijk hier de opname (49min)
  2. Download hier de presentatie (pdf 1.2MB)
  3. Link : Uw RIZIV-nummer krijgen als mondhygiënist

 

Veel succes bij het toepassen van de nieuwe nomenclatuur voor Mondhygiënisten

Wil je graag meer details over de wijzigingen van 1 juli 2022 kennen?

  1. Herbekijk hier de opname (49min)
  2. Download hier de presentatie (pdf 0.9MB)

Veel succes bij het toepassen van de nieuwe nomenclatuur !

Gebruik je een Gmail account in CareConnect Dentist? Dan moet je actie ondernemen om vanaf 30 mei nog steeds mails te kunnen verzenden en ontvangen via CareConnect Dentist. Vanaf die datum stelt Gmail namelijk hogere eisen voor de beveiliging van jouw e-mailaccount.

Stappenplan :

  1. Log in op het juiste Google/GMail-account met deze link
  2. Ga naar Beveiliging in het navigatiemenu
  3. Ga naar : Inloggen bij Google --> Verificatie in 2 stappen aanklikken
  4. Aan de slag. Volg de diverse stappen.
  5. Of start rechtstreeks op deze pagina.
  6. Wanneer de Twee-staps-verificatie actief is, zal het Gmail-account alleen werken met een applicatiewachtwoord in CareConnect Dentist.
  7. Maak hier een applicatiewachtwoord voor CareConnect Dentist.
    - kies Select App : Other
    - typ de naam CareConnect Dentist
    - genereer het applicatiewachtwoord
  8. Vergeet niet om het applicatiewachtwoord toe te passen in de e-mail instellingen van CareConnect Dentist.

Meer info over Inloggen met app-wachtwoorden.

---

Voor Microsoft accounts (Outlook, Live.com)

 

 

Vlot starten met Elektronisch Factureren in Derde Betaler in CareConnect Dentist

Hoe kan je het snelste van start gaan met eFact (elektronisch factureren)?

  1. Maak je eigen Passport account : hoe?
  2. Herbekijk hier de opname van deze webinar (1u15m)

 

Succes! 

Krijg je tijdens het afrekenen in CareConnect Dentist een melding dat het KBO nr ontbreekt? Hiervoor bestaan 2 scenario's die elk een andere melding geven en elk een andere oplossing vragen :

1- Niet alle behandelingen kunnen elektronisch geattesteerd worden. Lees hier de oplossing.

 

2- Het KBO-nummer ontbreekt voor : Getuigschriftenreeks 'XXX'. Lees hier de oplossing.

 

1- Niet alle behandelingen kunnen elektronisch geattesteerd worden

Het KBO-nummer van de innende instelling, dat verplicht is op het ontvangstbewijs, ontbreekt of is ongeldig. Dit KBO nummer wordt gebruikt voor de getuigschriften van deze behandelaar.

Controleer hetvolgende :

  • Is uw KBO nummer slechts 9 cijfers lang? Dan moet u mogelijk nog een '0' toevoegen als eerste cijfer.
  • Ga naar START - Instellingen - Innende Instelling - KBO nummer

 

2- Het KBO-nummer ontbreekt voor : Getuigschriftenreeks 'XXX'

Dit probleem kan u oplossen door menu Praktijkbeheer te openen. 

Vervolgens uit het paneel Bibliotheek de keuze Getuigschriften te nemen. 

In het scherm dat dan getoond wordt kan u de lijn met code XXX aanklikken en vervolgens onderaan op Wijzigen klikken. 

Verifieer dat er bij Aard het Model E vanaf 1/07/2015 ingevuld staat.

 

 

Ten laatste moet u bij Afdrukken - Ontvangstbewijs ervoor zorgen dat daar de optie Innende Instelling ingevuld wordt. 

Opslaan doet u dan door OK aan te klikken. 

 

eAttest : Hoe configureer je 1 Passport account voor 2 gebruikers in CareConnect Dentist?

Als je twee gebruikers in CareConnect Dentist wil gebruiken voor twee verschillende praktijklocaties die in dezelfde database zijn geregistreerd, volg dan de onderstaande stappen om elektronisch te kunnen attesteren.

Info : Iedere persoon, tandarts of assistente kan en mag slechts één Passport account aanmaken. Vergelijk het met een eHealthcertificaat : dat is ook één certificaat voor één persoon.

 

Stap 1

Gebruiker 1 logt in via Corilus Passport. In dit voorbeeld : JWA

 

 

Stap 2

Via START - Instellingen - Afrekening, vink de keuze aan Elektronisch attesteren (geen derde betaler) 

 

Stap 3

Wisselen van gebruiker. 

Gebruiker 2 logt in via klassieke login. In dit voorbeeld : JWA2