Question: 

eAttest : het KBO nr ontbreekt bij afrekening

Answer: 

Krijg je tijdens het afrekenen in CareConnect Dentist een melding dat het KBO nr ontbreekt? Hiervoor bestaan 2 scenario's die elk een andere melding geven en elk een andere oplossing vragen :

1- Niet alle behandelingen kunnen elektronisch geattesteerd worden. Lees hier de oplossing.

 

2- Het KBO-nummer ontbreekt voor : Getuigschriftenreeks 'XXX'. Lees hier de oplossing.

 

1- Niet alle behandelingen kunnen elektronisch geattesteerd worden

Het KBO-nummer van de innende instelling, dat verplicht is op het ontvangstbewijs, ontbreekt of is ongeldig. Dit KBO nummer wordt gebruikt voor de getuigschriften van deze behandelaar.

Controleer hetvolgende :

  • Is uw KBO nummer slechts 9 cijfers lang? Dan moet u mogelijk nog een '0' toevoegen als eerste cijfer.
  • Ga naar START - Instellingen - Innende Instelling - KBO nummer

 

2- Het KBO-nummer ontbreekt voor : Getuigschriftenreeks 'XXX'

Dit probleem kan u oplossen door menu Praktijkbeheer te openen. 

Vervolgens uit het paneel Bibliotheek de keuze Getuigschriften te nemen. 

In het scherm dat dan getoond wordt kan u de lijn met code XXX aanklikken en vervolgens onderaan op Wijzigen klikken. 

Verifieer dat er bij Aard het Model E vanaf 1/07/2015 ingevuld staat.

 

 

Ten laatste moet u bij Afdrukken - Ontvangstbewijs ervoor zorgen dat daar de optie Innende Instelling ingevuld wordt. 

Opslaan doet u dan door OK aan te klikken.