Question:
Answer:
Met de communicatiemodule kan u heel vlot een verwijsbrief opstellen en versturen naar een collega of ziekenhuis. Hieronder leest u hoe u dit het best doet.
Online webinar van 25/03/2020
Stap 1
Zorg ervoor dat u een model gebruikt om te vermijden dat u steeds dezelfde tekst en gegevens moet typen.
>> Klik hier voor meer info over modellen in CareConnect <<
Tip: Maak een favoriet van de modellen die u frequent gebruikt. Dan kan u vanuit het communicatievenster in één klik een brief of bericht laden voor de actieve patiënt.
>> Klik hier voor meer info over het werken met favorieten <<
Stap 2
Klik op de knop Nieuwe communicatie (onder COMMUNICATIE in het hoofdvenster van CareConnect of onder START in het communicatievenster) en selecteer het gewenste model.
Tip: Laat het communicatievenster openstaan terwijl u verder werkt in CareConnect, zoals u bijvoorbeeld ook doet met een apart mailprogramma. U hoeft dan niet telkens de communicatiemodule te starten telkens wanneer u een nieuw bericht wil versturen. Dit biedt bovendien het voordeel dat u via favorieten de gewenste communicatie met één klik kan laden:
Stap 3
Vul indien nodig de inhoud van het bericht aan en selecteer de bestemmeling.
Tip 1: We raden aan om, waar mogelijk, te communiceren met uw collega's via de beveiligde
eHealthbox.
>> Klik hier voor meer info over eHealthbox in CareConnect <<
Tip 2: U kan ook eHealthbox berichten versturen naar een arts in een ziekenhuis. Ook hierover vindt u meer info via bovenstaande link.
Stap 4
Klik op Verzenden. Het bericht wordt verstuurd en wordt automatisch bewaard in de patiëntfiche onder Historiek Communicatie (F11).