Question:
Answer:
Na de recente technische storingen bij het afrekenen, krijg je misschien de volgende melding tijdens het aanmaken van een eAttest :
190: Maximum aantal prestaties voor toegestane periode reeds bereikt
Wat is er nu aan de hand?
Blijkbaar zijn (sommige) elektronische attesten tijdens de storing wél tot bij de mutualiteit geraakt. De patiënt kan dus rekenen op een terugbetaling. Maar nu de storingen zijn opgelost, proberen alle collega-tandartsen gretig opnieuw hun elektronische attesten door te sturen. Als de mutualiteit dan opmerkt dat bepaalde behandelingen reeds geattesteerd waren, krijg je de bovenstaande melding.
Hoe los je dit dan op?
In dit geval krijg je in de software CareConnect Dentist een waarschuwing dat de prestaties niet konden elektronisch geattesteerd worden. Gebruik in dat scherm de keuze Alle behandelingen attesteren met papieren getuigschrift(en). Dit getuigschrift hoef je niet met de patiënt mee te geven, maar bewaar het voor het geval dat de patiënt nadien geen terugbetaling zou gekregen hebben.