FAQ

Gebruik je een Gmail account in CareConnect Dentist? Dan moet je actie ondernemen om vanaf 30 mei nog steeds mails te kunnen verzenden en ontvangen via CareConnect Dentist. Vanaf die datum stelt Gmail namelijk hogere eisen voor de beveiliging van jouw e-mailaccount.

Stappenplan :

  1. Log in op het juiste Google/GMail-account met deze link
  2. Ga naar Beveiliging in het navigatiemenu
  3. Ga naar : Inloggen bij Google --> Verificatie in 2 stappen aanklikken
  4. Aan de slag. Volg de diverse stappen.
  5. Of start rechtstreeks op deze pagina.
  6. Wanneer de Twee-staps-verificatie actief is, zal het Gmail-account alleen werken met een applicatiewachtwoord in CareConnect Dentist.
  7. Maak hier een applicatiewachtwoord voor CareConnect Dentist.
    - kies Select App : Other
    - typ de naam CareConnect Dentist
    - genereer het applicatiewachtwoord
  8. Vergeet niet om het applicatiewachtwoord toe te passen in de e-mail instellingen van CareConnect Dentist.

Meer info over Inloggen met app-wachtwoorden.

---

Voor Microsoft accounts (Outlook, Live.com)

 

 

Voor vele tandartsen is e-mail een zeer vaak gebruikt medium voor hun dagelijkse communicatie met patiënten. Voor de communicatie met uw collega’s raden we aan om zo veel mogelijk gebruik te maken van eHealthberichten.

Enkele voordelen :

  • U kan de e-mail direct linken aan de bijhorende patiëntfiche
  • Met één klik kan u de beelden in bijlage toevoegen aan Historiek Beelden of aan de Mediadent beelden van deze patiënt

Voor een correcte configuratie van uw e-mail, lees meer op 

 -> deze infopagina.

1. Ga naar PRAKTIJKBEHEER en klik daar op Nieuw model > Document recall/filter (of E-mail recall/filter)

2. Kies het soort model dat u wilt maken Filter en geef een naam aan het model en klik op Aanmaken.

 

3. Stel de inhoud van het bericht op en klik tot slot op DOCUMENT > Opslaan

 

Tip : via het rechterpaneel kan u werken met velden. Een veld is een variabel gegeven (zoals "Voornaam patiënt") dat wordt ingevuld op basis van de patiënt die momenteel openstaat in uw software.

Wens je een eigengemaakte brief, email of sms te versturen naar een selectie van je patiënten? Of wil je een gefilterde patiëntenlijst maken?

Haal dan je inspiratie uit deze FAQ !

Enkele mogelijkheden :

1- de online webinar van 23/03/2020 

2- volg stap-voor-stap één van de twee volgende handleidingen 

 

Hoe een filterbrief, -email of -sms opstellen

Hiervoor zijn 2 bouwstenen nodig :

  1. opstellen van het zoekcriterium
    Vb : alle patiënten die sinds 01/01/2019 zijn geweest
  2. opstellen van het model voor brief/email/sms

Om uiteindelijk het bericht te verzenden/af te printen voor je geselecteerd patiëntenlijst.

 Download de handleiding

 

Hoe een zelfgedefinieerde patiëntenlijst maken

Ook hiervoor zijn 2 bouwstenen nodig :

  1. opstellen van het zoekcriterium 
    Vb : alle patiënten die sinds 01/01/2019 zijn geweest
  2. opstellen van de layout van de lijst 
    Vb : naam, geboortedatum, laatste consultatie

Om uiteindelijk de lijst op te maken.

 Download de handleiding

 

 

In de CareConnect agenda is het mogelijk om per dag (en indien gewenst per behandelaar) een SMS te versturen naar alle patiënten die dan een afspraak hebben. Hoe dat in zijn werk gaat, leest u hieronder.

Online webinar van 24/03/2020 :

 Tip: wilt u graag automatische annulatiebevestigingen, afspraakbevestigingen en afspraakherinneringen versturen via mail en/of SMS? Dit kan via Progenda, de online agenda die wij aanbieden. Neem gerust vrijblijvend contact op met uw vertegenwoordiger om te bekijken of online agenda voor uw praktijk een meerwaarde kan bieden.

SMS'en versturen in 5 stappen

1. Zorg dat uw CareConnect Dentist geconfigureerd is om SMS'en te versturen. >> Klik hier om te lezen hoe u dit doet. <<

2. Klik rechts op de dag om een SMS te sturen naar alle patiënten met een GSM-nummer en met een afspraak op die dag:

Wilt u enkel een SMS versturen naar de patiënten van een bepaalde behandelaar? Klik dan rechts op de initialen van de behandelaar:

3. Selecteer het model dat u wilt gebruiken en klik op Openen. Hebt u nog geen model? >> Klik dan hier om te lezen hoe u dat doet. <<

4. U krijgt een lijst te zien van alle patiënten waarvan het GSM-nummer gekend is in CareConnect. Indien gewenst, kan u bij bepaalde patiënten aangeven dat u geen SMS wil versturen door het vakje aan de linkerkant uit te vinken. Selecteer een patiënt om een voorbeeld te krijgen van de SMS die verstuurd zal worden.

5. Klik tot slot op Sms'en versturen om een SMS te versturen naar alle aangevinkte patiënten in de lijst.

 

Met de communicatiemodule kan u heel vlot een verwijsbrief opstellen en versturen naar een collega of ziekenhuis. Hieronder leest u hoe u dit het best doet.

Online webinar van 25/03/2020

Stap 1

Zorg ervoor dat u een model gebruikt om te vermijden dat u steeds dezelfde tekst en gegevens moet typen.

>> Klik hier voor meer info over modellen in CareConnect <<

Tip: Maak een favoriet van de modellen die u frequent gebruikt. Dan kan u vanuit het communicatievenster in één klik een brief of bericht laden voor de actieve patiënt. 
>> Klik hier voor meer info over het werken met favorieten <<

Stap 2

Klik op de knop Nieuwe communicatie (onder COMMUNICATIE in het hoofdvenster van CareConnect of onder START in het communicatievenster) en selecteer het gewenste model.

Tip: Laat het communicatievenster openstaan terwijl u verder werkt in CareConnect, zoals u bijvoorbeeld ook doet met een apart mailprogramma. U hoeft dan niet telkens de communicatiemodule te starten telkens wanneer u een nieuw bericht wil versturen. Dit biedt bovendien het voordeel dat u via favorieten de gewenste communicatie met één klik kan laden:

Stap 3

Vul indien nodig de inhoud van het bericht aan en selecteer de bestemmeling.

Tip 1: We raden aan om, waar mogelijk, te communiceren met uw collega's via de beveiligde eHealthbox
>> Klik hier voor meer info over eHealthbox in CareConnect << 

Tip 2: U kan ook eHealthbox berichten versturen naar een arts in een ziekenhuis. Ook hierover vindt u meer info via bovenstaande link. 

Stap 4

Klik op Verzenden. Het bericht wordt verstuurd en wordt automatisch bewaard in de patiëntfiche onder Historiek Communicatie (F11).

 

1. Ga naar PRAKTIJKBEHEER en klik daar op Nieuw model > SMS

2. Kies het soort model dat u wilt maken, geef een naam aan het model en klik op Aanmaken:

  • Wilt u een SMS-model maken voor de SMS'en die u vanuit de agenda verstuurt? Kies dan "Patiënt" als soort.
  • Wilt u een SMS-model maken voor SMS'en die u naar een selectie van patiënten stuurt (gefilterd volgens een bepaald criterium)? Kies dan "Filter" als soort.

3.  Stel de inhoud van het bericht op en klik tot slot op Opslaan onder DOCUMENT

Tip: via het rechterpaneel kan u werken met velden. Een veld is een variabel gegeven (zoals "Voornaam patiënt") dat wordt ingevuld op basis van de patiënt naar wie u de SMS stuurt.

 

  1. Maak een Spryng account aan voor uw CareConnect Dentist op de website www.spryng.be

  2. Klik rechtsboven op de knop Registreren
  3. Vul uw gegevens in
    Volg de instructies van Spryng op. U mag zelf een gebruikersnaam kiezen. Let op : de gebruikersnaam moet beginnen met de letters clsd. Voor klanten van Corilus wordt immers een verlaagd tarief aangerekend. Voorbeeld : clsdJanssens
    Geef een geldig e-mailadres op, waar Spryng een activatiemail naar kan sturen.
    Geef een paswoord op.
    Noteer deze gegevens goed : u hebt die later nodig in CareConnect Dentist
  4. Verifieer uw e-mailbox
    Open de e-mail die je zonet van Spryng hebt ontvangen en klik op de link om uw account te activeren.
  5. Surf opnieuw naar www.spryng.be en klik op de knop Login

    Log in met uw gekozen gebruikersnaam en wachtwoord
  6. Vervolledig uw profiel indien Spryng daar om vraagt
  7. Kies nu het aantal credits dat u wenst aan te kopen
    Volg de richtlijnen op het scherm om de betaling uit te voeren
  8. Start CareConnect Dentist en ga naar Start>Instellingen>SMS
    Vul hier uw gebruikersnaam en wachtwoord in dat je zelf hebt gekozen.
    Ten slotte geeft u aan of u uw telefoonnr of uw naam als identificatie naar uw patiënten wil versturen. 
    Opgelet : we raden u ten sterkste aan om een telefoonnr in te geven als verzender. Proximus vervangt immers een opgegeven naam door een dummy telefoonnr. Indien u toch een naam verkiest, mag deze maximaal 11 karakters lang zijn.
    Het telefoonnumer dat u als identificatie verstuurt, mag maximaal 14 cijfers bevatten. Er mogen enkel cijfers opgegeven worden en het nummer moet starten met 0032
    Vb : 00321234567 



  9. Test nu het systeem
    Stuur een smsje naar je eigen gsm toestel via CareConnect Dentist. Ga naar Patiëntdossier>Personalia>Communicatie. Vul een testbericht in en verstuur naar je eigen gsm.



  10. Indien u toch hulp nodig heeft, kan u terecht bij Spryng via e-mail info@spryng.be of telefonisch op nr 02 588 19 31.

 

Ontdek en gebruik de CareConnect sneltoetsen! Hiermee roept u zeer snel de gewenste functie in CareConnect aan en zal uw snelheid van werken in CareConnect gevoelig verhogen. Hieronder vindt u een overzicht van de meest gebruikte.

  • F1 :    CareConnect help
  • F3 :    Zoeken patiënt
  • F4 :    Nieuwe patiënt
  • F5 :    Gebitskaart
  • F6 :    Historiek behandelingen
  • F7 :    Afrekenen
  • F8 :    Personalia
  • F9 :    Saldo
  • F11 :  Historiek communicatie
  • F12 :  Agenda