Inloggen

Tip: deze infopagina kan u makkelijk terugvinden door te klikken op de vraagteken-knop rechtsboven in het loginvenster van CareConnect: 

Inloggen met Passport

We raden aan om steeds via Passport in te loggen in CareConnect.

Passport is vereist om toegang te krijgen tot de Corilus cloud diensten (bv. elektronisch attesteren). Daarom zal CareConnect, na het koppelen van een Passport account aan uw CareConnect gebruiker, standaard voorstellen om via Passport in te loggen. De klassieke login blijft wel nog beschikbaar.

Hoe start ik met Passport in CareConnect Dentist?

3 belangrijke spelregels 

  1. Gebruik een persoonlijk e-mailadres en een persoonlijk GSM-nummer voor het aanmaken van uw Passport account.
    • Hetzelfde e-mailadres kan niet gebruikt worden bij meerdere Passport accounts. Vermijd dus een algemeen e-mailadres zoals bv. "info@tandartsenpraktijk.be". Dit geldt ook voor het GSM-nummer.
    • Ter info, uw gegevens worden enkel gebruikt in het kader van Passport, bv. bij het registreren van een nieuw toestel of bij het wijzigen van uw PIN-code.
  2. Een Passport account kan u slechts aan één CareConnect gebruiker in uw praktijk koppelen.
    • Dezelfde Passport account koppelen aan meerdere CareConnect gebruikers in uw praktijk is dus niet mogelijk.
  3. Omgekeerd is het ook zo dat er aan iedere CareConnect gebruiker slechts één persoonlijke Passport account gekoppeld kan worden. 
    • Zorg er dus voor dat iedere medewerker in uw praktijk een eigen CareConnect gebruiker heeft, waaraan zijn/haar persoonlijke Passport account gekoppeld kan worden.
    • Dit was al belangrijk in het kader van de GDPR-wetgeving, maar is nu ook vereist voor een vlotte werking met Passport. 

Ik heb nog geen Passport account

  1. Neem uw identiteitskaart (eID) en GSM bij de hand en start CareConnect op een werkpost met een kaartlezer
    • Hebt u geen eID? Neem dan contact op met onze helpdesk voor het aanmaken van uw Passport account.
  2. Klik in het loginscherm op Passport login
  3. Klik vervolgens op de knop Registreer voor Passport
  4. Doorloop de stappen om uw Passport account aan te maken
  5. Bevestig het koppelen van uw Passport account door nog éénmaal het wachtwoord van de klassieke login op te geven.
    • Dit is het wachtwoord dat u tot dan gebruikt heeft om in CareConnect in te loggen.
  6. Vergeet niet om het door u opgegeven e-mailadres te bevestigen.
    • Passport heeft u hiervoor een mail gestuurd met een link. Klik op die link om uw e-mailadres te bevestigen.

Wanneer moet ik de SMS-code ingeven?

De SMS-code ontvangt u op het GSM-nummer gelinkt aan uw Passport account. Deze SMS-code bestaat uit 6 cijfers en zal bij iedere login verschillend zijn.

  1. De allereerste keer wanneer u inlogt met Passport op een nieuw toestel.
    • Hebt u meerdere werkposten in uw praktijk? Dan zal iedere werknemer op elk van deze werkposten een SMS-code moeten opgeven als hij/zij daar voor de eerste keer inlogt met Passport.
  2. Als CareConnect al geopend is op een PC en u start op diezelfde PC CareConnect een 2e keer op, dan zal u bij het inloggen met Passport de SMS-code moeten opgeven.

Deze SMS-code wordt gebruikt voor de 2-stapsauthenticatie van Passport. De eerste stap is dan het opgeven van uw PIN-code, de 2e stap is het opgeven van de SMS-code.

Als u al eens bent ingelogd op een bepaald toestel met Passport, wordt dit toestel onthouden en wordt deze 2e stap vervangen door het feit dat u op een vertrouwd toestel inlogt.

Ik werk in meerdere praktijken met CareConnect

U kan dezelfde Passport account gebruiken in meerdere praktijken. Stel, u werkt in 2 praktijken, dan gaat u als volgt te werk:

  1. Maak uw persoonlijke Passport account aan in de ene praktijk
  2. Koppel diezelfde Passport account ook aan uw gebruiker in de andere praktijk. Dit doet u als volgt:
    • Klik in het loginscherm op Passport login
    • Klik op de link Ik heb al een Passport account
    • Vul het e-mailadres en de PIN-code van uw Passport account in
    • Bevestig de koppeling van uw Passport account aan uw CareConnect gebruiker door nog éénmaal het wachtwoord van de klassieke login op te geven.

Ik kan niet inloggen met Passport, hoe krijg ik toegang tot CareConnect?

Dit kan bv. voorvallen als u even geen internetverbinding hebt. Om in deze situatie toch nog in te loggen, kan u gebruik maken van de klassieke login. Klik hiervoor op Klassieke login onderaan het loginvenster:

Hoe wijzig ik het e-mailadres of GSM-nummer van mijn Passport account?

  1. Neem uw identiteitskaart (eID) bij de hand
  2. Klik in het loginvenster van CareConnect op Login met Passport
  3. Klik op onderstaande link:

De PIN-code van mijn Passport account is geblokkeerd, wat nu?

Om uw Passport account te beschermen, wordt uw PIN-code na 4 foutieve ingaves geblokkeerd. U moet dan een nieuwe PIN-code kiezen. Dit doet u als volgt:

  1. Volg dezelfde stappen als bij het wijzigen van uw e-mailadres of GSM-nummer (zie hierboven)
  2. In het venster waar u uw accountgegevens kan aanpassen, klikt u op onderstaande link om een nieuwe PIN-code in te stellen:

Klassieke login

Hier willen we nog even herhalen dat we aanraden om nu al van start te gaan met Passport in CareConnect. Zo kan u nu en in de toekomst gebruik maken van alle Corilus cloud diensten, waaronder het elektronisch attesteren.

Wilt u toch nog even wachten om van start te gaan met Passport in CareConnect? Dat kan, de klassieke login blijft voorlopig nog beschikbaar. Na ingave van het wachtwoord van uw gebruiker en een klik op de knop Log In, krijgt u hiermee nog steeds toegang tot CareConnect.